
Vid det här laget är barnen i förskoleklassen på god väg i sin fonologiska medvetenhet. De kan en del bokstäver och många kan läsa lite. Enstaka barn läser bra redan. Nu är det roligt att utmana dem att skriva då…
Jag har skrivit hur vi lär oss att läsa och räkna med hjälp av namnkort i samlingen här. Idag skulle barnen fråga kamraten vilken årstid de fyller år och sätta namnkortet på rätt ställe. Det var inte helt lätt trots…