
I veckan som gick jobbade vi lite med antalet bokstäver i våra namn. Som inträdesbiljett i samlingen fick barnen räkna bokstavsljud/antal bokstäver i sina namn. Så fick de placera sitt namnkort i rätt stapel med motsvarande tal. På så vis…
Det förefaller som om kärleken blommar i min frånvaro på jobbet. Nu är det inte bara jag som får kärleksbrev från klassen. Även F-klassen fick idag detta meddelande från en flicka i åk 1. Underbart med kärlek tycker vi..❤️
Jag gillar när jag ser tecken på att barnen bearbetar och funderar på lärande i lekens värld. Det känns särskilt lyckat för då vet jag att kunskapen är deras – de har tagit den till sig. ”Barns egen kultur” är den…