
Imorgon har vi en förmiddag av Utepedagogik i förskoleklassen. Då brukar vi jobba/leka lite praktiskt i naturen med matte och bokstäver och lär oss samtidigt om naturen. Just i morgon tänkte jag att vi skulle leka Kims lek. Ni vet…
Det förefaller som om kärleken blommar i min frånvaro på jobbet. Nu är det inte bara jag som får kärleksbrev från klassen. Även F-klassen fick idag detta meddelande från en flicka i åk 1. Underbart med kärlek tycker vi..❤️
Jag gillar när jag ser tecken på att barnen bearbetar och funderar på lärande i lekens värld. Det känns särskilt lyckat för då vet jag att kunskapen är deras – de har tagit den till sig. ”Barns egen kultur” är den…